Narrow your search
Listing 1 - 4 of 4
Sort by

Book
Alle dagen feest : godsdiensten van de wereld
Authors: ---
ISBN: 9020930222 9789020930221 9026606583 9789026606588 Year: 1997 Publisher: Tielt Lannoo

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Na een korte inleiding over de godsdiensten in de wereld, nemen de auteurs ons mee voor een kennismaking met de belangrijkste geloofspunten en de grote feesten van christenen, joden, moslims, hindoes, boeddhisten en andere gelovigen. De illustraties zijn vergezeld van bondige verklaringen. Dit boek is geschikt als 'handleiding' om bij jongeren vanaf tien jaar toch een gezonde en respectvolle houding aan te moedigen

Keywords

Comparative religion --- Didactics of religion --- godsdienst (themawoord fictie) --- lager onderwijs 3de graad (doelgroep) --- secundair onderwijs 1ste graad --- Godsdienst --- Christendom --- Jodendom --- Islam --- Hindoeïsme --- Boeddhisme --- feesten --- jeugdliteratuur --- wereldgodsdiensten (x) --- 210 --- wereldgodsdiensten --- Feesten --- 201 --- 471.48 --- 478.6 --- Basisonderwijs --- Godsdienstonderwijs --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Wereldgodsdiensten --- 200 ) Godsdienst --- 209 --- boeddhisme --- christendom --- godsdiensten (ler) --- godsdienstige feesten --- hindoeïsme --- islam --- jodendom --- 210.3 --- wereldreligies --- Godsdiensten: intercultureel --- Wereldgodsdiensten ; algemeen --- Godsdienstwetenschap ; algemeen --- Morele en religieuze opvoeding --- Godsdienstonderwijs - Levensbeschouwelijk vormingsonderwijs --- (zie ook: Kalenderfeesten) --- Ethiek --- Kunst --- Symboliek --- Sport --- Duurzaamheid --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Maatschappij --- Politiek --- Seksualiteit --- Theater --- Wetenschap --- Architectuur --- Literatuur --- Autisme --- Cultuur --- Kind --- Samenleving --- Technologie --- Historische kritiek --- Man --- Noorwegen --- Film --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Voeding --- Media --- Kleuter --- Verpleegkunde --- Vlaanderen --- Vlaams --- Emigratie --- Drank --- Gezondheid --- Volwassene --- Vrouw --- Geschiedenis --- Voorlichting --- Basisonderwijs. --- Comparative religion. --- Didactics of religion. --- Godsdiensten. --- godsdienst (themawoord fictie). --- lager onderwijs 3de graad (doelgroep). --- secundair onderwijs 1ste graad. --- België. --- Nederland. --- 881 --- religieuze feesten --- jeugdliteratuur non fictie --- littérature jeunesse non-fiction


Book
Een vijf met negen nullen : over gelijkenissen en verschillen tussen mensen
Authors: ---
ISBN: 9020923080 9789020923087 Year: 1993 Publisher: Tielt Lannoo

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Met veel gekleurde tekeningen en kleurenfoto's wordt uitgelegd waarin mensen verschillen en op elkaar lijken. Vanaf ca. 10 jaar.


Book
Kunsteducatieve vormingsprocessen : op basis van een casestudy van het programma "Muzische Klassen" van de kunsteducatieve organisatie "De Veerman"
Author:
ISBN: 9789044121247 Year: 2007 Volume: 2 Publisher: Antwerpen Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Doorheen de geschiedenis heeft de visie op de kunsteducatie verschillende gedaanteverwisselingen ondergaan: volksverheffend ten tijde van de Verlichting, bevoogdend op het eind van de 19e eeuw, emancipatorisch in de jaren zeventig, utilitair in de jaren tachtig, tot het huidig postmodernisme, waarbij geen eenduidige waarheid vooropstaat. Het eerste deel van het boek gaat hier uitvoerig op in. Binnen deze verschuivingen tekenen er zich steeds twee spanningsvelden af: leefwereld versus systeem, beheersing versus emancipatie. Kunsteducatieve vormingsprocessen bewegen zich in het spanningsveld van leefwereld en systeem: Tegelijkertijd balanceren zij tussen beheersing en emancipatie, waarbij het begrip emancipatie soms beheersende vormen dreigt aan te nemen. De kunsteducatieve organisatie De Veerman werkt vanuit een overkoepelende visie op kunsteducatie. Eén van de kunsteducatieve programma's die deze organisatie mee begeleidt, zijn de Muzische Klassen. Aan de hand van een casstudy van dit programma kunnen we besluiten dat in de kunsteducatieve praktijk van vandaag het communnicatief handelen hoog in het vaandel wordt gedragen. Daarnaast focust men zich in deze case volledig op emancipatie en wil men de deelnemers aansporen tot het stellen van kritische vragen bij gegeven antwoorden. Deze case wordt dan ook bekeken vanuit de theorie en de evoluties in het denken en handelen vanuit kunsteducatief oogpunt.

Listing 1 - 4 of 4
Sort by